Sunday, February 21, 2010

cuti-cuti Malaysia..

ahhh..akhirnya mid-term break aku smp ke penghujungnye..esok dah start balik kuliah seperti biase..but yg sernoknye esok pukul 2 ptg bru de class..so leh bermalas-malasan di atas katil lame cikit..

cuti tahun baru cina aku & family pergi bercuti kat bukit merah lake town resort..ada yg seronok ada yang x..yang seronoknye dapat main air xkira waktu..yang xseronoknye semua benda kene bayar..nak main air kat waterpark kene bayar..naik chair pe entah ala-ala cable car kene bayar..mak aku xnak naik gayat katenye..ada lagi 1 permainan nie lagi best dah le kene bayar..kene kayuh sendiri palak tue..mase kat jalan lurus ok ler bile sampai kat jalan yang bengkang-bengkok nak terputus urat kentot aku kayuh..kayuh cam kayuh basikal tapi gune tangan..berpeluh2 aku kayuh..aku naik dgn mak aku xkan nak suruh mak aku kayuh kot..anak jenis ape aku nie..kali nie aku paksa mak aku naik..hahaha..mase dok kat dalam bende nie mak aku kate taubat die xnak naik lagi nie ler kali terakhir die naik..

bilik..tiket masuk waterpark & sume tiket ler yang pasti xpakai duit aku..hehehe..aku kan student mane ade pendapatan..

hari pertama (sabtu)tue sampai pn dah petang sebab jalan jem..aku gerak dari KL pukul 9pg..sampai pukul 4ptg..pergh naik kematu punggung duduk dalam kereta..petang tue rest dalam bilik jer..malam aku & anak buah aku jalan2 survey tempat & activiti yang kite orang nak buat esoknye..

esoknye lepas breakfast..kite orang masuk waterpark..hmm ok ler tapi xde ler best sangat..lagi pun ramai sangat orang (cuti umum kan) petang lepas lunch pergi main permainan yang aku sebut tadi..cadangnye nak pergi zoo taiping tapi dah lewat petang kalo masuk safari night dapat dengar bunyi haiwan jer xdapat tangok..lepas dah puas main nak pergi le melawat pulau orang utan..tapi malangnye bot terakhir dah lepas..hmm xpe ler naik ler pedal boat..pusing2 dekat tasik tue jer..malam pergi karaoke box dengan anak buah aku..hahaha..die orang first time karaoke..teruja!!!budak2 biase ler..

hari Isnin rancangan nak pergi pulau orang utan yang tertangguh semalam diteruskan..kelakar tengok baby orang utan isap botol susu, pakai pampers..lepas lunch pergi taiping kononnye nak pergi zoo ler..tapi mak aihhh jalan nak pergi zoo jem giler..dah sampai zoo parking plak penuh..hmmm lupe kan jer hasrat tue..kite orang pergi tesco membeli belah makanan..hahahaha cam kat KL xde tesco..beli pe yang patut jer..malam tue anak buah aku ajak pergi karok lagi..hahaha dah gian ler tue..

esoknye swimming kat pool hotel jer..tengah hari tue berangkat balik KL..highway pun xde ler jem sebab gerak awal..sampai kat area rawang aku dengar kat radio highway belah utara menghala ke selatan jem teruk..perghh!! nasib baik gerak awal..

hmm gitu ler cuti aku..nie asignment xsiap lagi..nak kene hantar esok..huhuhu..kene kerje keras nie..