Wednesday, April 14, 2010

resepi char kueh tiow

Alhamdulillah.....kenyang
hari ni lunch makan char kueh tiow
buatan sendiri.....dok try sos yg aku beli
beli sos dah lame dah mase trip pg arau
beli kat R&R Gurun, KEDAH

pagi tadi pukul 8
pergi pasar sk6, Shah Alam
beli.....udang, kerang, taugeh, sawi(ganti kuchai sbb xsuke)
dan bahan utama semestinye kueh tiow
telur kebas along+rihan nye

abis presentation power U terus balik rumah
ye le dah jemput kengkawan dtg rase masakan aku
kerang dh rebus pg tadi b4 pg class
sementara tunggu trax dtg.....bawak sos
kupas kerang dulu....rihan potong sayur

fuhh!kecoh riuh rendah umah aku ble sume sampai serentak
trax,paddy,ilham,yati,wani,roky,along pun dh balik

pastu bermula le.....acara memasak
haha dua bungkus kueh tiow.....aku goreng
tp de lebih along bawak pg fakulti
bg ain & wida rase

rihan belanje air coke & 100+
huhu memang sedap.....kueh tiow ni
.....cume kurang pedas
siap de yg tambah 2x.....paddy,rihan,wani
yg lain kekenyang

time aku menaip entry nie
.....paddy,ilham,roky,rihan.....
tergolek tdo kat dalam bilik tue
haha macam kene bom daaaaa

ok cara2 nak buat char kueh tiow
senang jer dgn sos tue

goreng udang & kerang
bile dh garing @ dh masak
masukkan sos char kueh tiow + sedikit air
ble dh mendidih
masukkan kueh tiow
gaul rata
masukkan taugeh n sawi (@ kuchai)
gaul rata
masukkan telur (ikut suka nk bape banyak)
dah siap

senang je kan
SELAMAT MENCUBA!

No comments:

Post a Comment